آخر المواضيع

06‏/04‏/2011

اجمل اغانى الثورة

يابلادي .. يا بلادي


أنا بحبكـ يا بلادي
يابلادي .. يا بلادي
أنا بحبكـ يا بلادي
قولوا لأمي متزعليش .. وحياتي عندك متعيطيش
قولولها معلش يا أمي .. أموت أموت وبلدنا تعيش
أمانه تبوسولي ايديها وتسلمولى على بلادي
يابلادي .. يا بلادي
أنا بحبكـ يا بلادي
يابلادي .. يا بلادي
أنا بحبكـ يا بلادي
في جسمي نار ورصاص و حديد .. علمك في ايدي واسمي شهيد
بودع الدنيا وشايفك .. يا مصر حلوه ولابسه جديد
لآخر نفس فيا بنادي .. بموت وأنا بحب بلادي
يابلادي .. يا بلادي
أنا بحبكـ يا بلادي
يابلادي .. يا بلادي
أنا بحبكـ يا بلادي
طايرين ملايكه حواليا طير .. لحظة فراقك يا حبيبتي غير
همشي معاهم وهسيبك .. وأشوف يا مصر وشك بخير
قالولى يلا ع الجنه .. قولتلهم الجنه بلادي
يابلادي .. يا بلادي
أنا بحبكـ يا بلادي
يابلادي .. يا بلادي
أنا بحبكـ يا بلادي


ازاى

إزاي ترضيللي حبيبتي
اتمعشق في اسمك وانتي
عمالة تزيدي في حيرتي
ومنتش حاسة بطيبتي ازاي
مش لاقي في عشقك دافع
ولاصدقى فى حبك شافع
ازاي انا رافع راسك
وانتي بتحني في راسي ازاي
انا اقدم شارع فيكى
وامالك من اللى ماليكى
انا طفل اتعلق بيكى
فى نص السكه وتوهتيه
انا لو عاشقك متخير
كان قلبى زمانه اتغير
وحياتك لفضل اغير فيكى لحد مترضى عليه
إزاي ترضيللي حبيبتي
اتمعشق في اسمك وانتي
عمالة تزيدي في حيرتي
ومنتش حاسة بطيبتي ازاي
مش لاقي في عشقك دافع
ولاصدقى فى حبك شافع
ازاي انا رافع راسك
وانتي بتحني في راسي ازاي
ازاى سايبانى بضعفى
طب ليه مش واقفه فى صفى
وانا عشت حياتى بحالها عشان ملمحش فى عينك خوف
وفى بحرك ولا فى برك ازاى احميلك ضهرك
وانا ضهرى فى اخر الليل دايما بيبات محنى ومكشوف
انا اقدم شارع فيكى
وامالك من اللى ماليكى
انا طفل اتعلق بيكى
فى نص السكه وتوهتيه
انا لو عاشقك متخير
كان قلبى زمانه اتغير
وحياتك لفضل اغير فيكى لحد مترضى عليه
إزاي ترضيللي حبيبتي
اتمعشق في اسمك وانتي
عمالة تزيدي في حيرتي
ومنتش حاسة بطيبتي ازاي
مش لاقي في عشقك دافع
ولاصدقى فى حبك شافع
ازاي انا رافع راسك
وانتي بتحني في راسي ازاي

واقف فى اللجنه الشعبيه

واقف فى اللجنه الشعبيه
فى مناطق راقيه وشعبيه
ايدى فى ايد أهلى وجيرانى
سهران مابعديش الميه
و رجالتك يا بلدنا
يحموكى ويحموا ولادنا
واقف فى اللجنه الشعبيه
علشان أهلى وكل ما ليا
و مآمن ليك وانت يا صاحبى و أختك زى أختى وفى عينيا
و رجالتك يا بلدنا
يحموكى ويحموا ولادنا
واقف فى اللجنه الشعبيه
وكأنى دخلت الجهديه
وأخواتى وأبويا ملازمنى
وأمى بتدعيلى الفجريه
رجالتك يا بلدنا
يحموكى ويحموا ولادنا
واقف فى اللجنه الشعبيه
وناضلت وعشت الحريه
مين غيرى يا مصر هيحميكى
وافديكى بروحى و عينيا
رجالتك يا بلدنا
يحموكى ويحموا ولادنا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

اهلا بكم فى مدونة افتكاسات .من فضلك اكتب تعليقك مع مراعاه ان من الممكن السيدات والانسات يروا التعليق من فضلك اجعلة مناسب .. بدون الفاظ ... وشكرا لكم ... هشام حسنى

ADDS'(9)

ADDS'(3)

 


-

اخر الموضوعات

من نحن

author ‏مدونة اخبارية تهتم بالتوثيق لثورة 25 يناير.الحقيقة.مازلت اسعى لنقلها كاملة بلا نقصان .اخطئ لكنى منحاز لها .لايعنينى سلفى ولا مسلم ولا اخوان يعنينى الانسان،
المزيد عني →

أنقر لمتابعتنا

تسوق من كمبيوتر شاك المعادى