آخر المواضيع

آخر الأخبار

29‏/04‏/2013

محمد فؤاد " يبكي" منادياً بصوت عالي "خلي بالك من مصر يا افندم" .

محمد فؤاد " يبكي" بعد حديث "السيسي" عن شعب مصر

 

أكد الفريق أول عبد الفتاح السيسي وزير الدفاع والإنتاج الحربي خلال كلمته خلال احتفال عرض أوبريت "حبيبي يا وطن"، بجامعة المستقبل, أن الجيش المصري " عظيم " , وأن قوته مستمدة من شرفه .
وأضاف , أن الجيش المصري، عندما نزل لحماية الشعب خلال 18 شهرًا "إيده لم تمتد" ، قائلاً : " خلوا بالكم من هذا الكلام جيدًا.. إحنا إدينا تنقطع قبل ما تمسكم , كان فيه 150 ألف جندي في الشارع، إحنا كنا نناضل عشان لايؤذى أي مصري، ونحارب عشان لا يؤذى أي مصري، وعشان مصر تفضل مصر، وهتفضل مصر ".
وتابع : " من 3 أسابيع أقسمت قسم، يا ريت كلكم تكونوا سمعتوه.. أنا قلته عشان كل مصري قاعد في بيته يكون مطمئن , الضباط اللي انتوا شايفينهم دول والطلبة.. الدم اللي في عروقهم بيحب مصر، ونحن لا ننسى ولن ننسى شهداء رفح، لازم يكون عندنا أمل وثقة كبيرة في بكره.. وبكره تشوفوا مصر وهيا أم الدنيا، وهتبقى أد الدنيا".
ووجه السيسي التحية لصاحب فكرة الحفل "جامعة المستقبل"، وأعضاء هيئة التدريس، وكذلك للإعلاميين والكتاب والفنانين والمثقفين الذين حضروا الحفل، قائلاً : " مش عاوز أنسى أقول لأهلي المسيحيين كل عام وأنتم بخير، وأنا عاوزكم توجهوا التحية لمصر ".
وعلي الفور قام المطرب محمد فؤاد وهو يبكي منادياً بصوت عالي "خلي بالك من مصر يا افندم" .

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

اهلا بكم فى مدونة افتكاسات .من فضلك اكتب تعليقك مع مراعاه ان من الممكن السيدات والانسات يروا التعليق من فضلك اجعلة مناسب .. بدون الفاظ ... وشكرا لكم ... هشام حسنى

ADDS'(9)

ADDS'(3)

 


-

اخر الموضوعات

مدونة افتكاسات سينمائية .. قفشات افيهات لاشهر الافلام

مدونة افتكاسات للصور ... مجموعة هائلة من اجمل الصور فى جميع المجالات

مدونة افتكاسات خواطر مرسومة.. اقتباسات لاهم الشعراء فى الوطن العربى والعالم

مدونة لوحات زيتية ..لاشهر اللوحات الزيتية لاشهر رسامى العالم مجموعة هائلة من اللوحات

من نحن

author ‏مدونة اخبارية تهتم بالتوثيق لثورة 25 يناير.الحقيقة.مازلت اسعى لنقلها كاملة بلا نقصان .اخطئ لكنى منحاز لها .لايعنينى سلفى ولا مسلم ولا اخوان يعنينى الانسان،
المزيد عني →

أنقر لمتابعتنا

تسوق من كمبيوتر شاك المعادى