آخر المواضيع

21‏/02‏/2020

الملف الكامل .. علاء ولى الدين ..افيهات و قفشات وافتكاسات فيلم الناظر .. وجميع قفشات جواهر

اضغط على الصورة لرؤية كل القفشات

يوليو سنة 2000 كان العرض الأول لفيلم الناظر الذى قام ببطولته النجم الراحل العظيم علاء ولى الدين يعني "الناظر" تم إمبارح 19 سنة وتكريماً للفنان الراحل علاء ولي الدين وصناع الفيلم على واحد من أجمل أفلام الكوميديا في جيلنا هنفتكر سوا أجمل إيفهات وجمل أتقالت في فيلم الناظر وعاشت معانا لحد دلوقتي ...

فيلم الناظر تأليف أحمد عبد الله
وإخراج شريف عرفة .

اضغط على الصورة لرؤية كل القفشات


أشهر جمل فى فيلم الناظر :D :-


*مش هياخدني .. انا حلوة وطعمة وبيضة وقشطة .


*انت اللي ادتهاله .. هو اللي خدها .


*مش كل حاجة انا.. حراااام كدة .


*بني زي اللي أنا لابساه ده .. مركز معايا ولا عينك في الساندوتش اللي في إيدي؟


*هو أنا هتجوز على مزاجك .. أنا عايزة أتجوز واحد مطقطق كدا .. جوزها واحد بتاع فشار .


*انت يا أعمى .. يا حيوااااااااان .. يا متخلف ..


*وده دكتور ده ولا عيان ..


*ماتجيب البتاع ده وكأني أنا اللي جايبه ...


*هتقولهم لى نيلى نيلى .. هقولهم لك شريهان شريهان...


*اوعي يغرك جسمك .. وزعق فيها


*اطلع يا عاشور..اطلع يا عاشور من صورتك .. ماتطلعش يا بابا


*أنتى ياللى بابا كان بيشوط فيكى .


*جبت الترنك معاك ؟!


*يا عم شلبى
هو ده اللي يجبلنا الموزز ده هجيبلنا جثث !


*محصلش حاجه دي كانت حصه لغة .


*أنا عايز أبقى صايع يا عاطف .. صايعني يا عاطف ...


*انا مبحبش البتاع ده ومبحبكش انت كمان ...


*ولع ف الجرجير .. ولع ف الجرجير ..


*إعمل نفسك ميت.. إعمل نفسك ميت..


*شربنا خمرة يا عاطف ..


*ده عصير حركات ...


*أقلب يا واد مش هقدر أشوف فيليب و هو بيموت..


*حافز يا عاطف كل حاجه كده مش عارفها .. مش الحافز ده يبقي زياده في المرتب ؟!


*مش فاكرك ياااض...


*ونسمع تحيه لشهاده الوفاه ...


*ممكن نقف 50 دقيقة حداد على روح بابا ؟!


*برتقان ليه هو انا عيانة .. انا عايزة بيرة سخنة ...


*شوفت فيلم الراس الكبيره .. اهو ميخه ده راسه اكبر منه...


*عرفت تحل كان بها معرفتش تحل لا يكلف الله نفسا الا وسعها ....


*مين اللى قتل على بيه الكبير يا ابنى؟! .. والله ما انا يا استاذ....


*وفاء ولا المدرسة يا واد.. وفاء *طرااااخ* .. وفاء ولا المدرسة يا واد... المدرسة طبعا...


*هو بابا ماجاش معاك ليه ؟!


*انا هرقص يعنى هرقص....


*هو حضرتك قاعد هنا ليه؟! .. بتشمس


*تصدق بتمطر جوا ...


*تتحرق فوفا أكتر ما هي محروقة...


*والنبي لأضربها على بقها الولية دي ....


*ثورة 19 كانت سنة كام؟!


*لف وارجع تانى....


*يا عيني على الحلو لما تبهدله الأيام...


*أنا بقيت عايشة بين أربع حيطان وحدانية .. آدي حيطة والتانية والتالتة وسع كده شوية ودي الرابعة.....


*كابتن كابتن هو كله ضرب ضرب مفيش شتيمة ؟!


*زكريا الدرديري مدرس رياضيات وفرنساوي عقبال ما يجيبوا مدرس فرنساوي....


*17 ألف جنيه طباشير ملون....


*قومي يا ولية اعمليلنا كوبايتين شاي...


*سقفوا هو إنتوا جايين فرح واحد محروق...


*حتتين طراي فيهم واحدة متربة...


*عايزة فلوس يا عاشور خدى .. عايزة دهب يا عاشور خدى .. لحد ما ربنا خده...


* الشىء ده كل مايتكلم بيعصبني ..اسكت يا شىء


*-عاطف
-ها
-مش عارفة ليه كل أما أقرب منك بحس إن قلبي بيدق
-حبيبتي، أجيب لك كوباية شاي بلمون؟
-ميرسي كتير أنا لسه ضاربة كشري ~
-وأنا كمان لسه ضارب كشري ~

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

اهلا بكم فى مدونة افتكاسات .من فضلك اكتب تعليقك مع مراعاه ان من الممكن السيدات والانسات يروا التعليق من فضلك اجعلة مناسب .. بدون الفاظ ... وشكرا لكم ... هشام حسنى

ADDS'(9)

ADDS'(3)

 


-

اخر الموضوعات

من نحن

author ‏مدونة اخبارية تهتم بالتوثيق لثورة 25 يناير.الحقيقة.مازلت اسعى لنقلها كاملة بلا نقصان .اخطئ لكنى منحاز لها .لايعنينى سلفى ولا مسلم ولا اخوان يعنينى الانسان،
المزيد عني →

أنقر لمتابعتنا

تسوق من كمبيوتر شاك المعادى