آخر المواضيع

آخر الأخبار

25‏/04‏/2023

السيسي: «ربنا قالي هخلي معاك البركة وريني هتعمل إيه في بلدك» ربنا أكرم البلد دي ونجاها من كل شر وسوء

 


قال الرئيس عبد الفتاح السيسي، إنه كان يتمنى أن يكون لدى الدولة مال، لتغيير أوضاع مصر، موضحا: «كنت بقول لو 100 مليار يبقى كفاية، وكان اللي بيسمعني يقول أنت بتحلم، ولو معاك الفلوس دي مش هتعمل كده.. فـ جه ربنا قالي: أنا مش هخلي معاك الفلوس، أنا هخلي معاك البركة، وريني هتعمل إيه في بلدك، وهتعمل إيه لناسك! هتغير صحيح! وهتصلح الأحوال، وهتسعد الناس صحيح! يارب أكون أقدر أو نقدر مع بعض إن شاء الله».


وأضاف الرئيس السيسي، في كلمة أثناء فعاليات المؤتمر الأول لمشروع «حياة كريمة» لتنمية قرى الريف المصري، المنعقد في استاد القاهرة، وبثه التلفزيون المصري، وعدد من القنوات الفضائية المصرية، اليوم الخميس: «أحب أوجه كل الشكر والتحية والتقدير والاعتزاز، بفضل الله علينا كلنا، وعلى بلادنا، بصوا حوالينا كويس وأنتوا تعرفوا إن ربنا سبحانه وتعالى، أكرم البلد دي، ونجاها من كل شر وسوء، فأبدأ بشكر الله سبحانه وتعالى».


وتابع الرئيس: «أقف متحدثا إليكم اليوم، في لحظة يمتزج في نفسي مزيج من السعادة والفخر، بوجودي في وسط رموز من كل فئات الشعب المصري، والاحتفال بإنجازات تحققت بسواعد شباب مصر ودماء شهدائنا الأبرار».

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

اهلا بكم فى مدونة افتكاسات .من فضلك اكتب تعليقك مع مراعاه ان من الممكن السيدات والانسات يروا التعليق من فضلك اجعلة مناسب .. بدون الفاظ ... وشكرا لكم ... هشام حسنى

ADDS'(9)

ADDS'(3)

 


-

اخر الموضوعات

مدونة افتكاسات سينمائية .. قفشات افيهات لاشهر الافلام

مدونة افتكاسات للصور ... مجموعة هائلة من اجمل الصور فى جميع المجالات

مدونة افتكاسات خواطر مرسومة.. اقتباسات لاهم الشعراء فى الوطن العربى والعالم

مدونة لوحات زيتية ..لاشهر اللوحات الزيتية لاشهر رسامى العالم مجموعة هائلة من اللوحات

من نحن

author ‏مدونة اخبارية تهتم بالتوثيق لثورة 25 يناير.الحقيقة.مازلت اسعى لنقلها كاملة بلا نقصان .اخطئ لكنى منحاز لها .لايعنينى سلفى ولا مسلم ولا اخوان يعنينى الانسان،
المزيد عني →

أنقر لمتابعتنا

تسوق من كمبيوتر شاك المعادى