آخر المواضيع

آخر الأخبار

11‏/10‏/2011

سامية جاهين : رسالة لشباب الإخوان موقفكم سيكتب في التاريخ

76

رسالة لشباب الإخوان: موقفكم سيكتب في التاريخ: سكتم عن الحق وكنتم شيطان مصر الأخرس!

أنا الحقيقة لسه ما جمعتش قوايا بعد اليوم الطويل المؤلم الغاضب امبارح. النوت دي مش عن مسيرة الجنازة. النوت دي عن غياب الإخوان المسلمين.

أيوة دي رسالة مباشرة لشباب لإخوان.. ربنا يعلم اني باتكلم من قلبي.

يا ريت اللي يعرف يوصلها لهم يوصلها يمكن ينوبنا فيهم ثواب. وياريت يبقى واضح انها "لشباب الإخوان".. شباب الإخوان اللي في معظم المرات اللي كانت مهمة مشيوا عكس كلام قياداتهم ومكتب إرشادهم ووقفوا مع الثورة اللي هم كانوا جزء منها. شباب الإخوان اللي بيعتبروا مصر دي بتاعتهم والثورة دي بتاعتهم.. شباب الإخوان اللي داقوا الذل من النظام السابق.

البلد رايحة في ستين داهية وانتم ساكتين! الجيش المصري إيده بقت ملطخة بدماء المصريين وانتم ساكتين. المجلس وإعلامه القذر بيحاول يشعل فتنة وانتم ساكتين!!! كتب التاريخ حتقول انكم كنت شريك في هذه الفتنة لو لم تتدخلوا وتشاركوا الآن!

إنتم مش شايفيين المصيبة اللي احنا فيها؟ انتم فاكرينها حتعدي كده بالساهل؟ دي مصيبة!

مش حاقول غير كلمة واحدة

"الساكت عن الحق شيطان أخرس" وانا ياما دافعت عنكم -عن شباب الإخوان- وخسرت أصدقاء بسببكم. الناس تقول دول خونة وخانوا الثورة وباعوها وأنا أبرر وأقول مش وقت خناق.. ده وقت توافق.. ده وقت نركز فيه على عدونا -النظام اللي ما أسقطناهوش- بدل ما نجرح في بعض.. في الاتحاد قوة. لكن بعد الموقف القذر الوارد في بيان الإخوان اللي بيطالبوا فيه الاخوة الاقباط بالصبر على مطالبهم لان ده مش وقته(!!!) لو ما اتحركتوش أوعدكم ان أنا غصب عني حانضم لفريق الكارهين لكل ما يمت للإخوان بصلة. دي لحظة فارقة في تاريخ مصر. عار عليكم.. عار عليكم لو سكتتم! مش خايفين من الفتنة اللي مش حترحم حد؟ مش خايفين من التاريخ حيقول إيه عنكم؟ مش خايفين من ربنا؟؟؟؟؟

تغور السياسة! تغور الحسابات دلوقتي! مطلوب إدانة واضحة وصريحة وتضامن واضح وصريح! التاريخ مش حيرحمنا والفتنة مش حترحمنا! حرام عليكم مصر!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

اهلا بكم فى مدونة افتكاسات .من فضلك اكتب تعليقك مع مراعاه ان من الممكن السيدات والانسات يروا التعليق من فضلك اجعلة مناسب .. بدون الفاظ ... وشكرا لكم ... هشام حسنى

ADDS'(9)

ADDS'(3)

 


-

اخر الموضوعات

مدونة افتكاسات سينمائية .. قفشات افيهات لاشهر الافلام

مدونة افتكاسات للصور ... مجموعة هائلة من اجمل الصور فى جميع المجالات

مدونة افتكاسات خواطر مرسومة.. اقتباسات لاهم الشعراء فى الوطن العربى والعالم

مدونة لوحات زيتية ..لاشهر اللوحات الزيتية لاشهر رسامى العالم مجموعة هائلة من اللوحات

من نحن

author ‏مدونة اخبارية تهتم بالتوثيق لثورة 25 يناير.الحقيقة.مازلت اسعى لنقلها كاملة بلا نقصان .اخطئ لكنى منحاز لها .لايعنينى سلفى ولا مسلم ولا اخوان يعنينى الانسان،
المزيد عني →

أنقر لمتابعتنا

تسوق من كمبيوتر شاك المعادى