آخر المواضيع

آخر الأخبار

01‏/04‏/2012

انتقادات حادة لأبناء الشاطر على مواقع التواصل بسبب ترشح والدهم

خيرت الشاطر 

 

سادت حالة من الترقب على الصفحات الشخصية لأبناء المهندس خيرت الشاطر على مواقع التواصل الاجتماعى، قبل الإعلان الرسمى عن موقف جماعة الإخوان المسلمين، وأبدوا انزعاجهم من فكرة ترشح "الشاطر" الذى يتولى منصب نائب المرشد العام للانتخابات الرئاسية المقبلة.
فقبل انعقاد اجتماع مجلس شورى الجماعة بساعات قال سعد الشاطر:"ربنا يوفق الإخوان غدا فى اتخاذ القرار الصح اللى يبقى فيه مصلحة البلد .. بس يا رب ياريت ما يبقاش فيها ترشح الوالد للرئاسة لأنها مسئولية كبيرة عافانا الله منها".
فيما قالت نجلته "سارة":"والله إحنا ما نعرف أى حاجة كل اللى متأكدة منه إن إحنا فى حالة من الرعب ربنا يسترها"، وتابعت :"علشان بس كل اللى بيسألونى والله إحنا ما نعرف حاجة كل اللى متأكدة منه إن إحنا فى حالة من القلق والرعب من الأخبار اللى بنسمعها. سامح الله كل واحد بينشر كلام غير متحقق منه. ربنا يستر .. دعواتكم".
وقبل إعلان القرار النهائى بدقائق قال سعد الشاطر:" قبل ما القرار يطلع .. اللهم إنا تصدقنا بأعراضنا على المسلمين"، تحسبا منه لردود الأفعال السلبية التى سيواجهها والده والجماعة بشكل عام بسبب تراجعهم عن قرارهم السابق.
وبالفعل نال أبناء الشاطر على صفحاتهم الشخصية سيلا من الانتقادات بعد ترشح والدهم للانتخابات الرئاسية، وطالبوهم بعدم التظاهر برفض القرار من جنب والدهم، وأنه جاء كاستجابة لقرار شورى الجماعة.

 

اليوم السابع

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

اهلا بكم فى مدونة افتكاسات .من فضلك اكتب تعليقك مع مراعاه ان من الممكن السيدات والانسات يروا التعليق من فضلك اجعلة مناسب .. بدون الفاظ ... وشكرا لكم ... هشام حسنى

ADDS'(9)

ADDS'(3)

 


-

اخر الموضوعات

مدونة افتكاسات سينمائية .. قفشات افيهات لاشهر الافلام

مدونة افتكاسات للصور ... مجموعة هائلة من اجمل الصور فى جميع المجالات

مدونة افتكاسات خواطر مرسومة.. اقتباسات لاهم الشعراء فى الوطن العربى والعالم

مدونة لوحات زيتية ..لاشهر اللوحات الزيتية لاشهر رسامى العالم مجموعة هائلة من اللوحات

من نحن

author ‏مدونة اخبارية تهتم بالتوثيق لثورة 25 يناير.الحقيقة.مازلت اسعى لنقلها كاملة بلا نقصان .اخطئ لكنى منحاز لها .لايعنينى سلفى ولا مسلم ولا اخوان يعنينى الانسان،
المزيد عني →

أنقر لمتابعتنا

تسوق من كمبيوتر شاك المعادى